Skargi i wnioski

Skargi i wnioski do Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej można składać na kilka sposobów:

  • osobiście w MRiPS - wejście od ul. Nowogrodzkiej 1/3/5, Warszawa, godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 – 15.30;
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • faksem na nr (22) 661 13 36
  • pisemnie na adres:
  • Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
    Biuro Ministra
    Wydział ds. Obywatelskich
    ul. Nowogrodzka 1/3/5
    00-513 Warszawa
  • bądź też w Biurze Podawczym Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej lub poprzez formularz na stronie ministerstwa https://www.gov.pl/web/rodzina/skargi-i-wnioski 

Kontakt telefoniczny:

Informacja dla Obywatela w MRiPS: (22) 250 01 08

Informacja dla Obywatela w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów: (22) 250 01 15

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia  8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków oraz przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 j.t.).


Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania (§ 8 pkt 1). Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej nie udziela odpowiedzi na listy i e-maile anonimowe oraz nieopatrzone adresem pocztowym.

Przejdź na początek